Kontaktinformation
IT-stöd:
it-stod@slu.se, 018-67 66 00
Vill du plugga på SLU?
Här hittar du som ännu inte är student på SLU information om SLU:s utbildningar och hur du söker till dessa.
Driftinformation
Kommer du inte in på din kurssida/programsida eller ligger Mina studier nere? Här får du aktuell driftstatus. Vid frågor, kontakta IT-stöd.
I Ladok Student kan du bland annat registrera dig på kurs, anmäla dig till tentamen, ta ut intyg och ansöka om examen. I Ladok Student uppdaterar du även din e-postadress.
Ladok är ett nationellt universitetsövergripande system för studiedokumentation och studieadministration.
I Ladoks studentgränssnitt, Ladok Student, kan du sköta din egen studieadministration. Grässnittet är anpassat för mobiltelefon/surfplatta och du du når Ladok Student från Studentwebbens startsida.
Följande kan du som student göra i Ladok Student:
Under fliken "Mina uppgifter" kan du ändra dina befintliga kontaktuppgifter och e-postadress och ställa in på vilket sätt avisering ska ske till dig, till exempel när ett resultat har rapporterats.
Det är viktigt att din kontaktinformation och e-postadress är aktuell så universitetet kan nå dig.
I manualen för Ladok Student går vi igenom vad du kan göra i Ladok student. Ta del av manualen så du inte missar något.
IT-stöd:
it-stod@slu.se, 018-67 66 00
SLU, Sveriges lantbruksuniversitet, har verksamhet över hela Sverige. Huvudorter är Alnarp, Uppsala och Umeå. SLU är miljöcertifierat enligt ISO 14001.
Telefon: 018-67 10 00 • Org nr: 202100-2817 • Om webbplatsen • Vid KRIS