Primula
Manual för att starta nyanställningsärenden via Primula
För att en ny medarbetare ska kunna få sitt anställningsbeslut och läggas upp i lönesystemet, behöver ett digitalt nyanställningsärende skapas. Detta görs av personalrollsinnehavare, efter information från rekryterande chef. I manualen för nyanställningsärenden kan personalrollsinnehavare hitta information om hur rutinen för nyanställningar ser ut och hur det digitala formuläret ska fyllas i. För frågor kring anställningar kan man alltid kontakta personalavdelningen.
(Observera att ”nyanställning” i Primula används när någon är ny vid SLU, när någon som redan är SLU-anställd ska få en ny SLU-anställning eller för alla anställningar då medarbetaren är över 65 år. Vid förlängning av tidsbegränsade anställningar används istället formuläret ”bemanningar” i Primula självservice)
Manual som PDF.
Checklista för bilagor till nyanställningsärenden.
Förlängningsärenden/bemanningsärenden via Primula
Personalrollsinnehavare handlägger bemanningsärenden/förlängningsärenden via Primula självservice. Lathunden nedan innehåller instruktioner hur man startar upp dessa ärenden:
- Förlängning tidsbegränsad
- Förlängning tillsvidare
- Ändrad lön
- Ändrad omfattning
Lathund för förlängningsärenden/bemanningsärenden i
Primula självservice
Ärendesökning i Primula
Lathund för ärendesökning i Primula självservice
Kompetenshantering i Primula
Manual - registrera kompetens
Ta fram och räkna anställningstid
Lathund - räkna anställningstid genom personalredovisning