Att resa i tjänsten

Senast ändrad: 20 november 2019
rails-www.pexels.jpg

När du reser i tjänsten finns det många saker att ta hänsyn till. Hur du bokar din resa, hur du redovisar din resa, om du har rätt till ersättning och avslutningsvis att alltid ha i tanken att vi verkar för att minska vår miljöpåverkan.

Hjälp på vägen

Under HR-frågor under ingången Stöd & service finns sidor med allmänna instruktioner för bokning av  tjänsteresor och riktlinjer för resor, som du bör läsa.

Du registrerar din reseräkning i Primula självservice.

All bokning sker via SLU:s upphandlade resebyrå Egencia

Som anställd på SLU har du tillgång till Egencias självbokningssystem. Du kan antingen använda Egencia Online (http://slu.egencia.se) eller kontakta resebyrån via telefon eller e-post.

Boka resa via personlig service hos Egencia

Kundservice
Öppettider: Måndag – Fredag 08:00 – 17:00
Du når onlinesupport och personlig service på:

Telefon: +46 (0)8 555 237 30
E-post: customer_service@egencia.se

Vid akuta resor utanför kontorstider, ring ovan nummer för vidarekoppling till vår 24-timmarsservice.

Innan du gör din första bokning behöver du gå igenom din reseprofil som finns uppe till höger i självbokningen.

Ersättningar

SLU har ett lokalt kollektivavtal om ersättingar vid tjänstesresor.

Sidansvarig: HRADM@slu.se