Servicecenter
Senast ändrad: 22 november 2017
På servicecenter kan du som är besökare, student eller anställd vid SLU få hjälp med olika praktiska frågor.
Hjälp för dig som är besökare
Hjälp för dig som är student
- Antagningsbevis – Information om hur du får ut ditt antagningsbevis på papper
- Bibliotekskatalogen – Använda bibliotekets katalog och orientera sig på bibliotekets hemsida
- Biblioteksärenden – Utfärda lånekort och utlåning och återlämning av böcker när biblioteket är stängt
- Blanketter och intyg – Hitta till rätt blanketter och säkra intyg på studentwebben
- Dokumentlämning – In- och utlämning av dokument till och från handläggare på utbildningsavdelningen
- Examen – Information om hur du ansöker om examen
- Funktionsnedsättning – Informationsmaterial om stöd vid funktionsnedsättning
- Fältväskor – Utlåning av fältväskor (på Campus Umeå)
- Kontakter med utbildningsavdelningen – Information om kontaktpersoner och telefontider på utbildningsavdelningen för handläggning av ärenden
- Ladok-intyg – Ta fram Ladok-intyg till dig som måste ha stämpel och underskrift
- För frågor gällande blanketter och intyg, dokumentlämning, tentor, registreringsfrågor och övriga frågor till utbildningsavdelningen i Alnarp hänvisas måndag-fredag mellan kl. 9-15 i första hand till utbildningscentrums helpdesk
- Nycklar Alnarp – Backup för nyckelhantering för studentboende på Campus Alnarp
- Passerkort – Hantering av passerkort (utdelning, blockera borttappade kort, frågor om PIN-kod och tillträde)
- Registrering – Information om hur registreringen vid terminsstart går till
- Studieintyg kan du ta ut genom Mina studier, beställa hos oss eller på webben.
- Skugga en student – Informationsmaterial till ”Skugga en student”-projektets studentkommunikatörer
- Tentor – Utdelning av tentor (på Campus Umeå)
- Utlandsstudier – Informationsmaterial om utlandsstudier
- Utlåning – av datorer, kameror och projektorer (på Campus Umeå)
- Vägbeskrivningar och kartor över campusområdena
- Informationsmaterial om SLU
- Profilprodukter (kan köpas mot kortbetalning).
- Boka lokaler
- Information om pågående aktiviteter/händelser vid SLU
- Lämna in eller fråga efter borttappade saker
- Försäljning av kompendier
Hjälp för dig som är anställd
- Försäljning av vykort, frimärken och böcker (Campus Alnarp)
- Gästbostäder – Hantering av gästbostäder på Campus Alnarp
- Låna informationsmaterial – Informationsmaterial för utlåning (roll-ups, trottoarpratare, etc.) (Campus alla huvudorter). Informationsskyltar, golvmodell (Campus Umeå)
- Paketmottagning (Campus Alnarp)
- Passerkort – Hantering av passerkort och behörigheter (utdelning, blockera borttappade kort, frågor om PIN-kod och tillträde)
- Säkerhetsfrågor och felanmälan. Samtal till anknytning 3100 besvaras på servicecenter
- Tentamensdatorer – Utlämning och mottagande av tentamensdatorer till lärare för studenter med funktionsnedsättning
- Vägbeskrivningar och kartor över campusområdena
- Informationsmaterial om SLU
- Profilprodukter (kan köpas mot kortbetalning).
- Boka lokaler
- Information om pågående aktiviteter/händelser vid SLU
- Lämna in eller fråga efter borttappade saker
- Boka personalkök/matsal och Åteln (Campus Umeå)
Helgdagar/semester
Ultuna Öppet normala arbetstider men med reducerad bemanning (arbetstidsförkortning eller röd dag gäller)
Umeå Öppet normala arbetstider men med reducerad bemanning (arbetstidsförkortning eller röd dag gäller)
Alnarp Öppet normala arbetstider men med reducerad bemanning (arbetstidsförkortning eller röd dag gäller)
Skara Öppet normala arbetstider men med reducerad bemanning (arbetstidsförkortning eller röd dag gäller)
Sidansvarig: carina.lundh@slu.se