Kostnadsfri rådgivning
Vi har lång erfarenhet av arrangemang i olika anläggningar och lokaler i Uppsala och övriga landet och ett stort register över konferensfaciliteter, hotell och t.ex. underhållare som vi kan tipsa om.
Projektledning
En framgångsrik konferens eller evenemang som deltagarna kommer ihåg och som leder till de mål som du satt börjar med noggrann planering. Vi vet vad som ska göras och i vilken ordning. Varje konferens får en egen projektledare och projektgrupp. Projektledaren blir din personliga kontakt hos oss.
Några uppgifter för en projektledare:
- Projektplan
- Marknadsföringsplan
- Budget
- Sponsorkontakter
- Utställarpaket
- Logistikupphandlingar
- Leverantörsavtalsinspektion
- Rekommendation och bokning av mötes- och utställningslokaler
- Teknikutvärdering
Marknadsföring och materialproduktion
Vi kan åta oss ansvaret för professionell produktion, formgivning och distribution av hemsidan och allt konferensmaterial enligt dina önskemål.
- Grafisk formgivning
- Formulering av texter till inbjudan, annonser och annat
- Materialöversättningar
- Målgruppssökning, adressregister och utskick
- Egen hemsida för konferensen med on-line registrering
- Marknadsföring av hemsidan via sökmotorer
- Framtagning av profil- och konferensmaterial
Hotell och transportservice
Vi samarbetar med researrangörer, transportföretag och hotell, allt för komplett service för dig och dina konferensdeltagare.
- Hotellavtal och logiarrangemang
- Planering och bokning av transporter
Sociala arrangemang
Tillfällen för socialt umgänge under konferensen är värdefulla för helhetsupplevelsen och för det viktiga utbytet mellan deltagarna.
Vi har lång erfarenhet av arrangemang av mottagningar, middagar, utflykter och andra sociala aktiviteter.
Vi tipsar om och bokar:
- Lokaler
- Restauranger och catering
- Underhållning
- Scen-arrangemang och dekor
- Pre- och postconferensturer
- Utflykter
- Medföljarprogram
Deltagarservice
Med hjälp av vårt Internet-baserade system administrerar vi enkelt och säkert all registrering av och kommunikation med deltagare, föreläsare och andra medverkande.
Anmälningsformuläret anpassas till den aktuella konferensens grafiska profil och är logiskt och enkelt. Databasen hanterar ett obegränsat antal kategorier, parallella aktiviteter och individuella val.
Som vår uppdragsgivare kan du få en egen access i systemet och kan följa anmälningsläget i realtid och kan även få möjlighet att kommunicera med deltagarna direkt genom databasen.
Allt detta kan vi erbjuda:
- Ett för evenemanget designat anmälningsformulär kopplat till vår databas
- Uppdragsgivaraccess i databasen
- Registrering, kontroll och listning av deltagare, fördelning på seminarier, aktiviteter mm. hantering av ändringar och avbokningar
- Hotellbokningsservice
- Individuell bekräftelse till varje deltagare
- Fakturering, kreditkorts- eller bankbetalningshantering, individuellt eller genom samlingsfakturor
- Deltagarlistor och andra rapporter i olika utföranden
- Namnskyltar, biljetter, kvitton, intyg, diplom och andra anpassade
- Individuella dokument, individuell deltagarservice per e-post och telefon
- Utvärdering
- Statistik
- Packning av deltagarmaterial
Konferenssekretariat
Innan konferensen börjar har vi redan arbetat ett tag på konferensanläggningen. Vi har sett till att allt är i ordning och fungerar innan du och deltagarna anländer. Våra erfarna konferensvärdar möter dig och dina gäster och tar hand om all logistik.
- Upprättande av konferenssekretariat på anläggningen
- Säkerhetsgenomgång och teknisk test
- Bemanning av sekretariatet
- Mottagning och registrering av deltagare, föreläsare, utställare och andra medverkande, nyanmälningar och ändringar
- Utdelning av konferensmaterial
- Information och service under konferensen
Utställningsservice
Utställningar av olika slag är ofta en viktig del i kongresser, konferenser och andra evenemang. Vi erbjuder service både för vetenskapliga posterutställningar och andra utställningar.
- Förslag på utställar- och sponsorerbjudanden
- Utställarplan
- Boknings-och utställarservice
- Leverantörsavtal och materialbeställningar
- Uthyrning av posterskärmar
Internetbaserad abstractadministration
Vi kan erbjuda en avancerad Internetbaserad abstractadministration som effektiviserar och underlättar både inlämnings- och reviewprocessen. All kommunikation sker online på ett användarvänligt och flexibelt sätt.
Verktyget stödjer hela processen:
- Projektering
- Inlämning
- Bedömning
- Publicering
Ekonomiservice
I vår projektledartjänst ingår stöd i finansieringsplanering, budgetering och sponsorbearbetning. Vår ekonomiavdelning tar hand om alla transaktioner och redovisningar.
- Ett eget projektkonto för konferensen/evenemanget
- Startfinansiering av projektet, vilket betyder att vi står för alla utlägg fram till slutredovisningen
- Kontroll och kontering av deltagar- och andra intäkter
- Fakturering av utställar- och andra avgifter
- Rekvisition av sponsorstöd
- Granskning och betalning av leverantörsfakturor
- Uppföljning av det ekonomiska läget
- Redovisning av intäkter och kostnader
- Eventuella särredovisningar till bidragsgivare och medarrangörer
- Slutrapport
Posterskärmar
För professionell utställning av vetenskapliga posters eller annat presentationsmaterial har vi tagit fram egna skärmar som vi hyr ut. Vi har kapacitet för 100 postrar (50 dubbelsidiga skärmar). Behöver du fler kompletterar vi från vår underleverantör. Du kan hyra en eller flera, för en eller flera dagar.
Varubeskrivning
Skärmarna är av lättaluminium med tygklädda skivor för fästning med nålar eller kardborrband. Skärmyta: 1 skärm är 140 cm (höjd) x 100 cm (bredd). Vikt: 6 kg/st.
Priser
200 kr/skärm/ 1 dag 300 kr/skärm/ 2-3 dagar 500 kr/skärm/ 4-5 dagar 600 kr/skärm/ 6-7 dagar längre uthyrning – begär offert
Transport och montering
Pris för transport och montering beror på antal skärmar, tid och plats. Detta offereras efter förfrågan.
Alla priser är exklusive moms.
För bokning, prisuppgifter och eventuella andra frågor om posterskämar, ring 018-67 10 03 eller e-posta posteruthyrning@slu.se